sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

Sopivissa häissä

Olin eilen lasten kanssa ystävän häissä Pirkanmaalla. Homma alkoi ihan hyvin, kun olin 15 kilometrin päässä aivan väärässä kirkossa odottamassa tilaisuuden alkua toisten juhlavieraiden kanssa. Mietin, kun en tunnistanut ketään, vaikka kohtalaisesti sulhasen sukulaisia ja ystäviä tiedänkin. Laitoin kaverille tekstiviestin, että olihan se kirkko varmasti Sahalahden kirkko. Kaverilta tuli nopeasti viesti takaisin, että vitsailenkohan. En minä vitsaillut, mutta sain käskyn lähteä äkkiä kirkkoon Kangasalan keskustaan! :D Mulla oli tapahtunut joku aivostokatkos, kutsukortissa ihan selvästi luki oikea kirkko, mutta menin silti väärään.

Pariskunta sai toisensa. Itse juhla oli vanhalla koululla, josta viimeiset oppilaat ovat lähteneet tänä keväänä. (Surullista, kuinka hyväkuntoisia kouluja lakkautetaan vedoten ties mihin säästöihin. Tuossakin koulussa on ollut riittävästi oppilaita ja kanta kasvaa vain.) Tyttöjen kanssa on helppo mennä ja olla. Tosiaan, vuoden päästä on jo aivan eri meininki, kun vauvakin oletettavasti pinkoo eteenpäin omatoimisesti. Nautin siitä helppoudesta vielä.

Palasin "kotiin" eli äidin luokse Pispalaan puolen yön jälkeen. Oli harvinaista, omituista ja ihan kivaakin olla ilman lapsia pitkä ilta, vaikka olin aikonut lähteä ajoissa kotiin lapsien kanssa. (Kiitosäiti.) Mukavaa himmailla kaverien seurassa pitkin iltaa ja tutustua uusiin ihmisiin. Jorasin daamien ja herrojen kanssa koulun ruokasalissa hyvin soittavan bändin tahtiin. Ohjelma oli kepeää eikä liian mitään. Hyvät kemut siis!
Kotiin oli huippua palata hieman aiottua pidemmältä reissulta.

3 kommenttia:

Andie Heimaz kirjoitti...

Ohops, väärä kirkko. :) Ei oo totta, haha!!
Ehdittekö ajoissa vielä oikeaan kirkkoon?

Arttorius kirjoitti...

Ehdin :D Vihkimsen alkuunkin jäi aikaa 2 minuuttia. :p

Andie Heimaz kirjoitti...

Olit nopee!
Tollasissa mä oon lähes neuroottinen ja tarkistan monta kertaa kohteen. Mun tuurilla se toinen kirkko ois ollu vähintään 100km päässä ettei sinne ois ollu mahkuja ehtiä.