tiistai 19. marraskuuta 2013

Tervehtiminen

Tuttu(nainen): "Mä näin sut kaupassa joku aika sitten, mutta en viitsinyt tervehtiä."
Toinen tuttu(mies): "Aijaa, en nähnyt, mikset viitsinyt?"
Tuttu: "No kun sun vaimo oli sun kanssa."
Toinen tuttu: "Aijaa, monesti hän on, mikäs siinä on morjestamisen esteenä?"
Tuttu: "Jos se on mustasukkainen... emmä viitsi aiheuttaa mitään draamaa."
Toinen tuttu: "Täh, mitä draamaa tervehtimisestä olisi muka tullut? Ei mun vaimoa toisten tervehtimiset häiritse mitenkään, miksi pitäisikään?"
Tuttu: "Okei, sitten ensi kerralla."

Joskus tuli myös seuraava kerta, mutta tuttu ei tervehtinyt eivätkä henkilöt ole enää sitäkään vähää missään tekemisissä, mutta ei se tervehtimisiin vissiin liity.

Pakko sanoa vaikka tulisi sovinistisikaröhrröhnaistensortaja-liimapaperi otsaan:
Ainoastaan nainen kykenee olemaan yhtä hölmö! Ainoastaan nainen voi kuvitella olevansa jotakin sellaista, joka aiheuttaisi mustasukkaisuuspuuskan tai "ongelmia" puolisoiden väliin tervehtimällä. Pöh, sanon minä. Joillakin naispuoleisilla muutoinkin tuntuu olevan joku ihmeellinen ajattelemme rivien välistä kaikkea mitä siellä ei sanota ja luen ja ymmärrän tahaltani väärin-meininki. Jotkut naiset myös kuvittelevat olevansa täydellisen vastustamattomia, että jokainen heteromies heihin lankeaisi. Pah, sanon minä. Helpotti! ;] Useampi naispuoleinen on silti järkevä ja viisas ja nuo tuollaiset ovat pelkkiä yksittäistapauksia.

Vielä moikkaamattomuuteen se, että minusta ihmisiä kuuluu tervehtiä, jos huomaa ja mikäli on tuttu, ystävä, kaveri. Hölmö, itsensä ylentävä, tervehdittävää aivottomana vietävissä oleva ja pitävä(tietysti kaikki miehet/naiset on musta kiinnostunut ja varmasti tuo jota tervehdin) ja erittäin tarpeeton ajattelutapa on se, että tervehdittävän puoliso saattaisi olla mustasukkainen. Yleensä ei ole ja vaikka olisi, se ei ole tervehtijän ongelma! Mustasukkaisuus on muutoinkin täysin käsittämätön juttu. Minusta tuollainen ajattelutapa kaverisuhteidenkin ylläpitämisessä olisi typerä tapa. Luulen ja oikeastaan tiedän, ettei minun kaverinaisissa moisia hörhöjä ole, koska tulisihan se jotenkin ilmi.

4 kommenttia:

jaanaba.fitfashion.fi kirjoitti...

Toi on tosi yleistä ja mulle aivan käsittämätöntä, että ajatellaan toisten sanomisista kaikkea mitä ei sanota ja luetaan rivien välistä mitä utopistisimpia juttuja.

Oletetaan sitä oletetaan tätä, olettaminen on kaikkien tyrimisien äiti niin se vaan on. Jep. =)

Arttorius kirjoitti...

Niinpä!
Se olisi pidemmän päälle rasittavaa, varsinkin jos joutuisi elämään sellaisen kanssa, huh. Mut oikeasti se on rasittavaa jo hetkittäinkin.
Ja oletukset nou nou!

Nina kirjoitti...

mä oon kans ollut tilanteessa jossa miespuolinen henkilö antoi palautetta siitä kun olin tervehtinyt ja kuulemma siitä olit tullut sanomista. Nooo....aion jatkaa silti normaalia käyttäytymistä. Ongelmansa kullakin :-D

Arttorius kirjoitti...

Eihän se tervehtijän vika ole, jos tervehdittävän puoliso on nalkuttaja!:D Ylipäätään tervehdityn ei olisi pitänyt siirtää ongelmaansa sinun tietoisuuteen. Mäkin oon saanut joskus...useasti kuulla olevani ongelmien/riitojen/yms aiheuttaja, kun olen "väärään aikaan" laittanut ihmiselle tekstiviestiä josta on tullut mustasukkaisuuskohtaus. Voi äly hoi ihmisiä! :D