maanantai 13. tammikuuta 2014

Reinikainen on fiktiivinen hahmo eikä sitkeyttä palkita

Olen kuullut muutaman kerran sitä kuinka poliisit ovat nykyisin koppavia ja epäreiluja. Että entisten aikojen Reinikainen olla pitäisi. Saman oli kuullut kaveri ollessaan suorittamassa puhallusratsiaa eilen. Joku autoilija oli sanonut miten nykyajan poliisit ovat ensimmäisenä etälamauttimet tanassa eivätkä puhumalla koita selvitä tilanteista. Juu, niinhän se menee eli ei. Reinikainen oli televisio-ohjelma. Reinikainen oli fiktiivinen hahmo. Ei todellinen. Piste.

Sitä paitsi haluaako joku oikeasti aikojen entisten poliiseja nykyisyyteen? Poliisin voimankäyttöä ei oltu kontrolloitu lähellekään siten kuin se on nyt säädelty ja jota myös noudatetaan. Silloin oli myös nimismiehiä, jotka pahimmillaan olivat melkoisia tyranneja ja oman edun tavoittelijoita ja sukulaistensa tai lähipiirin tekemien rikosten läpi sormien katsovia niljakkeita. Kuinka moni rikoksen uhri onkaan jäänyt vailla oikeutta, kun nimismies on määrännyt tutkinnan keskeytettäväksi syistä keksityistä? Mulle tulee mieleen muutama, joista yksi lapsen seksuaalinen pahaksikäyttö lapsen sukulaisen toimesta. Näitä ja muita on lukuisia, että mätäpäinen poliisimies on katsonut läpi sormien sukulaisen tai muun kytköshenkilön tekemää rikosta. Kuvottavaa! Mä en ainakaan tahtoisi sellaista meininkiä. Valitettavasti osa poliiseista on mätiä ja käyttävät liikaa omaa harkintaa vakavienkin rikosten suhteen, mutta toivottavasti tällaiset saadaan karsittua ja selvitettyä muuta kautta.

Ja toinen. Talotehtaan myyntiedustaja on sitkeä. Tai yhdyshenkilö, mikä lie. Tiedänhän minä, että kotimme on upea ja kaunis eli täydellinen. Uskon, että talomme haluttaisiin kataloogeihin ja sisustuslehtiin, mutta minä en halua. En sitten ollenkaan! Jos tahtoisin, varmasti perustaisin jonkun sisustusblogin(viides blogi!!) ja ottaisin sinne kauniita ihkudaakuvia, mutta en halua. Kotimme on meidän koti ja vain meidän, yksityisalue, ei mikään esittelykohde. Pari kertaa aiemmin samainen henkilö on ottanut yhteyttä eri juttujen osalta, että pirttiämme tultaisi kuvaamaan mainokseen/esitteeseen/nettisivuja varten. Juuei niinä jokaisena kertoina. Viime viikolla sama tyyppi otti yhteyttä toiveikkaana pidemmän ajan jälkeen, jotta päästäisimmekö taloamme kuvaamaan mainosta/esitettä/nettisivuja ja eräs potentiaalinen asiakas tahtoisi tutustua taloon. Juuei. Mikähän joillakin ihmisillä on älykeskuksessa vikana, kun ei mene ylärumpuun asti? Sitkeyttä ei aina palkita.

9 kommenttia:

Marjaana kirjoitti...

Mä taas olen jotenkin niistä Poliisit -tms telkkarisarjan lyhyistä mainospätkistä ymmärtänyt, että poliisilla on ihan perhanan pitkä pinna ja hyvä huumorintaju.

Samanlainen käsitys on paikkakuntamme koulujen yhdyspoliisista, mainio tyyppi on hän. Mutta muuta omakohtaista kokemusta mulla ei sitten tästä aiheesta olekaan ;-)

Ja sääliksi kävi sitä hamsteria Reinikaisessa!

Arttorius kirjoitti...

Jooh, pitkää pinnaa ja hermoja tarvitaankin. Eikä sellaiset viulukireät yrmyt ja pölkyt edes pärjää. Valitettavasti sellaisia ja muita epäkelpoja yksilöitä pääsee työhönkin asti, mutta pääsääntöisesti siniset miehet ja naiset on <3
Ai mikä hamsteri? Emmä tiiä kun oon nähnyt reinikaista jostakin ylen elävästä arkistosta tms.

Marjaana kirjoitti...

Mun hermot ei kestäis ollenkaan. Olisin maailman huonoin poliisi...

Reinikainen laittoi kokolattiamattoa ja sinne alle unohtui hamsteri. Ihan tappavan hauska juttu näin kirjoitettuna, eikö totta!

Arttorius kirjoitti...

Höh, voi hamsteria. :D
Mä oon joskus aikoinaan siirtänyt villasukallisen kaljuja hiirenpoikasia ulos äiteineen kun oli tehneet pesän mun ruokakomeroon. :D

Marjaana kirjoitti...

Mä ruokin ex-omakotitaloni bioroskiksesta löytynyttä hiirtä juustolla. Hellämieliset hölmöt!

Arttorius kirjoitti...

:D

LB kirjoitti...

Muutaman kerran minulle kerrottiin kauppareissulla kuinka olet kuin reinikainen. Kuulemma yhtä kohtelias poliisinakin kuin pikkupoikana. Rohkenin joskus kysymään kuka se on.

HelvetinPöllö kirjoitti...

Kuopion poliisit on ihqui. Jos mä kirjoitan Kuopion poliisilaitokselle, niin tulisko ne kattoon mua sinne sairaalaan sitt kun mä oon siellä?
Toinen oli ne..öö..Espoon? "Här är polisen".
Nouseva intonaatio.

No joo - mä olen tässäkin asiassa pitkälti sitä mieltä, että sitä saa mitä tilaa. Jos itse olet täys m..u, niin miksi poliisikaan sulle lässyttäis ja silittäis päätä, että voi voi, miten sä nyt tollain ja ethän sä nyt enää.

Ne muutamat kohtaamiset poliisin kanssa (pari puhallusta ja u-käännös väärässä paikassa - tyhjällä kadulla keskellä yötä) ovat olleet hyvinkin positiivisia kokemuksia, ei pahaa sanottavaa.

Arttorius kirjoitti...

Äiti, mukavuus on kivempaa kuin tyhmyys. :-]

HP, kyllä ne varmaan tulee jos kirjoitat kauniisti! :D