keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Parturikokemuksia

Niistä on pelkästään hyvää sanottavaa. Käyn nykyisin kerran kuukaudessa eiku vähintään joka toinen siistimässä kuontaloani, koska tukka olisi muuten silmillä. Hiukset, kroppa ylipäätään on mulle asia johon ei kuka tahansa huuhkaja saa kajota(tarkoittaa hierojaa ja parturia) ja valitsen tarkkaan kuka saa tukkaa leikata tai hartioitani myllätä. Kesällä vakiparturin jäädessä äitiyslomalle hiukset rehahti yli kolmen kuukauden pituisiksi, koska en halunnut alkaa arpomaan minne mennä. Oli kai muutakin mielessä, mutta enivei. Löysin syksyllä kerrasta hyvän parturin, olen käynyt muutaman kerran samalla. Sellaisen, joka kysyy mitä tahdon ja ellen osaa vastata, osaa ehdottaa jotain sopivaa. Useimmiten tukka näyttää samalta enkä edes tahdo sitä muuttaa. Miesten hiuksissa mitään ihmeempiä ideoita ei juuri taida tarvita, varsinkin kun on kuitenkin lyhyet karvat kyseessä. Silti kiva, kun kysyy tahdonko minä mitä.

Joskus hiusteni ollessa muutaman millin sängen pituinen leikkasin sen koneella itse. Mutta haluan nykyisin että arpien peittona on karvaakin ja muutenkin, hius on kivaa. Vaimo varmaan osaisi fiksata myös, mutta haluan silti luuhata parturissa. En jaksa ajatella säästön kannalta, ei ole minulle suuri raha jos kerran kuukaudessa tai joka toinen kuukausi paikallinen kampaamoyrittäjä saa 20 euroa siitä, kun askartelee hiusteni kimpussa.

Maanantaina kävin parturissa, taas on tukka hyvin. Lähes heti sen jälkeen menin sporttailemaan liki pariksi tunniksi ja parturitukka-aineiden hyvä tuoksu meni hukkaan suihkussa. :-]

14 kommenttia:

Tmu kirjoitti...

Mulla on ollut tukka viimeksi yli 20 vuotta sitten. Välillä harkitsen kasvattamista, mutta entä jos se ei enää kasvakaan lähes nelikymppiselle!

Olisi syydä saada joku hot-alarmi tänne blogiin.

Arttorius kirjoitti...

Ei varmaan kasvakaan tuollaiselle nahkiaiselle. :-] Jos tukan leikkaa pois aina vaan, se lopulta ymmärtää ettei ole tervetullut.

Apinajahevonen kirjoitti...

Oliks siel ruma peili, kun ei se päässyt kuvaan? :P

Mä oon sama, oon tosi arka meneen hierojalle, etenkin tuon yhden kiinalaisen rusakoinnin jälkeen. Hiuksien kanssa sama juttu. Mielummin ite saksii hiukset ja pyörittelee hierontapallolla paikat auki kuin luottaa tuntemattomaan.

Arttorius kirjoitti...

Eiku mun reenivideokamera pelkää peilejä. Hänellä on peileistä huono kokemus, jotkut peilit kuulemma ivanneet häntä teininä! :O Niin sitten pitää ottaa tuollainen obama-selfie!

jaanaba.fitfashion.fi kirjoitti...

=) Muhunkaan ei saa oikein kekään huuhkaja kajota ja osittain siittä syystä hiukseni ovat yleensä semmonen ylipitkä roikko.

Nyt oon kyllä vakavasti harkinnut jonkun käsittelyyn menemistä hiusteni osalta, jonkun semmosen joka ei väkisin yritä jutella ja turinoida. =)

Tossa kuvassa kuvaako toi toinenkin herra tuolla sun takana?

Anonyymi kirjoitti...

Suurihan tuo 20 euroa on. Erikoista vähätellä että olisi pieni määrä.

Arttorius kirjoitti...

Huuhkajat pois kajoamasta! :D Mulla on nyt ollut jo kolme vuotta hyvä hieroja ja nyt sitten tuo parturi, ne saa koskea. Jos mun hieroja vaikka muuttaisi tai jotain tyhmää, lakkaisin ehkä käymästä missään hierojalla.
Taisi takaherrakin kuvata, kun kaveri aloitteli suoritustaan.

Arttorius kirjoitti...

Ano, ei ole mulle suuri raha parturista. Vähättelyn kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Samppa kirjoitti...

Hyvä parturi ei ole ärsyttävä eikä kerro mielipiteitä joita ei ole pyydetty!
Olen käynyt pari kertaa ärsyttävillä mankujilla, joista toinen teki selväksi että miehelle ei sovi näin pitkä tukka mitä mulla on. Oli viimeinen kerta kun kävin. Toinen ärsyttävä parturi osui vuoden alkuun, joka laittoi tosi vahvaa tököttiä tukkaan, vaikka olin sanonut et olen yliherkkä voimakkaille hajusteille homenokan takia. ei ymmärtänyt kun järkyttävä määrä hirveen hajusta tahnaa työnsi päähän ja kun sanoin asiasta se loukkaantu mut suostui pesemään pois kun sanoin et oon kolme seuraavaa päivää muuten kipeä. :(

Samppa kirjoitti...

jos mullakin on iso kynnys kuka mun hiuksia saa leikata en osaa edes kuvitella miten inhottava fiilis naisilla voi olla ja tulla kun pitäisi arpoa naistentautien lääkärien kirjosta minne mennä jos joku on ollut epäpätevä. et mieluiten kai partureita haeskelen mutta saa silti olla mieltä mitä haluaa partureista.

Arttorius kirjoitti...

Sulle on osunut pölvästejä. Pyytämättömät mielipiteet ja joskus neuvotkin voisi jäädä hus hus taakse.

Rouva B kirjoitti...

Hyvä parturi on kullan arvoinen. Mun täydellinen parturini ilmoitti juuri pitävänsä puolen vuoden vapaan. Ilmeisesti pitää antaa hiusten kasvaa... Se on muuten jännä juttu, miten joidenkin kanssa tulee lähes kättelyssä sellainen olo, että tästä ei seuraa mitään hyvää.

Maelka X kirjoitti...

En tykkää höpöttelevista tai muuten vaan uteliaista kampaajista. Haluan vaipua omiin ajatuksiini, kun hiuksiani leikataan tai käsitellään. Siksi kai käynkin niin harvoin :).

Ei kaksi kymppiä ole paha hinta. Olin yllättynyt, kun kävin ny lomalla eka kertaa täällä Savossa leikkuuttamassa hiukset ja kampaaja sanoi kassalla, että se olis sit 15 euroa. Jyväskylässä sai aina pulittaa vähintään 30 euroa samasta hommasta.

Arttorius kirjoitti...

B(tuli ensin notta G), näinpä. Miten ajattelit selvitä henkisesti puolesta vuodestasi? :D Ei vaan, daameilla on kai "helpompaa" tuollainen ellei hiuspehko ole sellainen jota pitäisi fiksailla kuukausittain.
Toi kättely sopii moneen tilanteeseen. Ihmistuntemus on kehittynyt ainakin tässä vaiheessa elämää sellaiseksi, että joistakin vain tietää että tuon kanssa ei toimi tai sitten tuon kanssa juu, oli asia melkein mikä tahansa. Onneksi on niitäkin ylläreitä, että luulee ettei kemiat pelaa, mutta sitten hupsis, pelaakin.

M, taitaa kaupungeissa olla kovemmat hinnat noissa palveluissa. Toki riippuu mitä tarvitsee. Tuohon mun pariin kymppiin kuuluu pesu ja kai se jonkun aikataksan mukaan menee. Mut edullista se minun mielestä on vaikka 20 minuuttia, korkeintaan puoli tuntia menee. Naisihmeisillä taitaa mennä pidemmin kun on sitä karvaakin enemmän, riippuu taas kaikesta sekin kuten niin moni muukin elämässä.