tiistai 1. huhtikuuta 2014

Itseään ruokkivaa

Kun nukkuu ja lepää riittävästi, halailee ja silittää sopivasti, näännyttää ja haastaa juoksulenkillä, pihassa ja muualla itsensä fyysisesti, syö tarpeeksi ja kunnolla, tekee ja kokee mukavia ja kiinnostavia asioita... Voikin olla tilanteessa, josta voi käyttää nimitystä hyvinvointi ja voida hyvin. Jokainen tehty asiat tuottaa lisää hyviä asioita ja vaikuttaa monilla tavoin kaikkeen. Se kaikki on perusjuttua. Siten on ollut aina, toivottavasti täten saa olla jatkossakin.

Olen välillä kyllästynyt ja väsynyt kaikenmaailman maailmanlopun nostradamuksiin, jotka jossittelevat aivan liian kovaa aivan liian lähellä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa arvailla mitä tulevaisuus saattaa tuoda tullessaan. Mitä sitten, jos puolisoni, minä tai lapset sairastuu vakavasti, mitä sitten, jos saan luudan päähäni taivaasta ja halvaannun tai mitä sitten, jos jollakin toisella on asiat kurjasti, kun ei sille tai niille voi kukaan muu yhtään mitään. Ei voi lakata elämästä sen takia, että pitäisi pelätä tulevaa. Eihän siinä ole mitään järkeä ja mikäli joku näin tekee, olisi syytä hakeutua saamaan apua jostain. Olen myös todella kyllästynyt kuulemaan ns. syyllistämistä siitä miten pitäisi ajatella toisten asioiden olevan huonosti tai joku on sairas tai köyhä tai ________(tähän valitaan tilanne) ja... Niin en minä tiedä miksi joillakin on sellainen tyyli. Sydämeni on aika laaja, mutta ei sinne syyllistämisellä tuotu ajatus ja merkilliset vehkeilyt sovi.

2 kommenttia: