tiistai 17. kesäkuuta 2014

Palkoja tarjolla

"Mulla nälättää", "Munsta tuntuu"
= Argh. En edes halua tajuta.

----

- Koska minulla on pelkästään tämä purjevene/uppoamaisillaan oleva soutuvene ja sinulla tuollainen nopean näköinen jolla, olet saletisti kaahaava aallon nostattelija.

- Käyt siis harrastamassa liikunnallista lajia joten vedät saletisti steroideja. Onko muutenkaan mitään turhempaa kuin erikseen liikunnan harjoittaminen!? Minä sentään siirrän tätä kivikasaa pitkin ruokotonta tonttiani ja kolaan lumet talvisin pullasudilla, en tarvitse mitään erityistä kuntoilua elämääni. Minun elämäntapa on viisaampi kuin sinun!

- Äänestät porvaria, olet saletisti suvaitsematon nilkki. Me vihervassarikommarit ollaan ainoita oikeita ihmisyyden kunnioittajia ja ymmärretään paremmin kaikkea tärkeää kun luetaan Voimaa kaiket päivät.

- Minä viihdyn tässä sotkuisessa ja likaisessa kodissani, tämä on sitä oikeaa kodikkuutta joka sinun siististä pölyttömästä talostasi puuttuu. Taidat olla siivoushullu kontrollifriikki joka ei ole tervettä yhtään.

- Phtyi joku kallis talo Tapiolassa, Pakilassa tai pääkaupunkiseudulla ylipäätään, hyi miten kallista ja ökyä, siis pihakiveyksiä ja luumupuita ja kukka-altaita, yök yök! Minulle riittää tämä lahoava remontoitava 4 neliön koppero pihahuusilla Parikkalassa kaukana kaikesta, jossa saan valittaa kuinka kaikki palvelut on kaukana ja eikö kukaan ajattele miten paljon pitää maksaa laajakaistastakin! Siis kuka oikeesti haluaa asuu jossain Snadissa pihakivialueella yök tai meren rannalla, siellä on oltava tosi ällöä kun kaikki maksaa niin kamalasti! Minä kaivan lanttua maahan täällä Parikkalassa kodikkaassa poterossani.

- Ai sä syöt korvapuusteja? Laitat myös sokeria mustikoittesi joukkoon? Siis mitä, noin paljon juustoa pitsan päälle? Voita ruisleivän päälle ja syötät sitä lapsellesikin? Mitä ihmettä, Subwayn tonkiakin joskus syöt?
Noh, mä vedän tätä siitakemacajauhoa jonka olen sekoittanut gojimarjapakurikääpäteehen ja sit noudatan tota 4:88-diettiä kun koko elämäni oon ensin vetänyt kaikkea ihkuu miljoonaprosessoitua lisäainemättöä, mut nyt kun sain tällaisen superfood-kohtauksen en enää mitään muuta teekään kuin paasaan kaikkea epäterveellistä vastaan ja muutun ärsyttäväksi tyypiksi erinäisten hurahtamisieni kanssa. No, sinä näytät sopusuhtaiselta vain siksi kun vedät niitä steroideja, mee kotios siitä.


23 kommenttia:

e l i n a kirjoitti...

Buaaaahhhhhh, kiitos iltanauruista!! :D

HelvetinPöllö kirjoitti...

Ihan kuin mä.

HelvetinPöllö kirjoitti...

Koska mä haluan muuttaa sinne Parikkalaan tai johonkin sinne suuntaan.

Puskissa kirjoitti...

*tyrsk*

Eräs ystäväni, joka asuu hiukan Lahden pohjoispuolella, sanoi minulle kauan sitten, ettei voisi kuvitella minua mihinkään muualle kuin Helsinkiin asumaan. (Tämä sen jälkeen, kun olin kertonut joskus ammoisina aikoina seurustelleeni erään poromiehen kanssa...)

Tuomo kirjoitti...

Millainen on superfood-kohtaus?

Arttorius kirjoitti...

Puskissa, jaxuhali porotokkaelämästä :D

Arttorius kirjoitti...

T, vähän kuin sinun ja äidin hippiysmeininki, puhtaan ruoan tarjoaminen meille muksuna ja muu kiva hörhöily, mutta superfoodkohtaus on feikkisellaista ja tosi ärsyttävää.

Tuomo kirjoitti...

Liittyykö ekokaupat niihin? Käyn säännöllisesti Jyväskylän Ekolossa ostamassa parapähkinöitä ja kookosmanteleita kun muualta niitä ei saa.

Arttorius kirjoitti...

Ei liity ellei ole ärsyttävä superfood-herännäinen joka meuhkaa superfuudiudestaan ja unohtaa puhtaat kotimaiset tuotteet vaikka olisi saatavilla jopa ilmaiseksi metsästä koska ei ole niin trendikästä mennä syksyisin keräämään mustikoita itse vaan ostaa pitkin vuotta överhintaisia gojimarjoja.

Tuomo kirjoitti...

Nykyisin kuusenkerkkäsiirappi,nokkonen, vuohenputki muu sellainen trenditietoista ravintoa kun nuorempana minua pidettiin hupsuna kun sinullekin niitä syötettiin. Ajat muuttuu.

Arttorius kirjoitti...

Jo vain! Joskin ympäristön asennoitumisen suhteen vain. Nyt sitä samaa hörhöyttä elää ja pistää eteenpäin minä ja M maailman normaalimpana juttuna.

Noota Fudge kirjoitti...

Joskus harvoin, kuten nyt, saattaa tulla tätä blogia lukiessa tunne: "Mitä, missä nämä toisen elämästä näin katkerana kiinnostuneet ihmiset siis muka ovat..."

Varmaan siis muualla kuin tässä blogissa :D. Toiv ja luultavasti eivät sentään päin naamaa sanomassa. Vaikka toisaalta tuo tapa virkistävämpää, rohkeampaa ja toiselle vasta-argumenttien mahdollisuudet antavampaa olisi.

Arttorius kirjoitti...

Tjooh, kukaan ei ole noista mistään sanonut ainakaan suoraan eikä tässä hetkessä, mutta laajensin sfäärejä naapuriin :D Liikkumisestani yleensä saan kuulla jos jostakin, ja se on suht hupsua kun ei pitäs olla keneltäkään pois.

Maelka X kirjoitti...

Mulle on kyllä oikeestaan ihan sama mitä säät syöt, minkälaisessa talossa asut ja minkälaisella veneellä liikut. Liikunnallisista asioista puhumattakaan.

Mulle on väliä missä mää asun eli valitsisin mieluusti sen mökkerön Parikkalassa (veli asuu Simpeleellä). Vaikken tiedä edes millanen sun talo on niin mun mielikuvissa se on semmonen mulle nou, nou. Teen niinku ite tykkään myös muissa luettelemissasi asioissa ja jos se jotakuta häirihee niin who cares?

Sehän tässä kivointa onki, ku mun ei tarvii asua sun talossa eikä sun siinä mun oletetussa mökkerössä. Molemmat on tyytyväisiä. Eiks niin :D.

Arttorius kirjoitti...

:D

Siis joo, kukaan ei ole ulissut tekemisistäni/mistään, mutta lähinnä oli kyse kurjuuden maksimoinnista miten remontoitavassa mökissä asuva paheksuu ajoittain ihmisiä jotka asuvat jossain näennäisesti kalliissa paikassa ja kilpaa selvittävät että kyllä heille kelpaa tämä kattovuotava lahoava mörskä ja ettei jossain "paremmassa" olisi edes hyvä asua. Sitä lähinnä en tajua miksi niissä nk. ankeissa oloissa elelevät jaksavat kiinnostua muka-ökytalojen olevaisuuksista. Tai ylipäätään mistään periaatteena mun on parempi ja ainoa oikea koska _______. Tai miksi vaatimattomaton vuotavalla katolla varustettu loosi olisi ainoaa oikeaa kodikkuutta mutta uusi ekohirsitalo hyihyi tai tiilitalo Westendissä... Pääasia että jokainen on tyytyväinen kaikkeen omaansa :]

Anonyymi kirjoitti...

Ellei satu asumaan Vantaalla ;)

Arttorius kirjoitti...

Mikset Wandabe kommentoi omalla profiilillasi? :]

Maelka X kirjoitti...

Härreguude, en ole huomannukkaan asuvani ankeissa oloissa. Hyvä ku kerroit :D. Pienenä plussana voin mainita, että katto ei enää vuoda. On kuulemma joskus vuotannu.

No, joka tapauksessa onhan siis niitä, jotka asuu näin ankeissa oloissa ja haluaisivat asua vähemmän ankeemmin, mutta eivät sitä myönnä.

On myös niitä, jotka asuvat siellä Westendissä, mutta pariskunnan toinen osapuoli asuisi mielummin siellä Parikkalan mummonmökissä. Toinen osapuoli ei vaan suostu sinne muuttamaan, joten he elälevät siellä Westendissä onnellisena elämänsä loppuun asti. Elämä valintoja täynnä :).

Jos voittasin lotossa, niin ostain vanhan puutalon, koska rakastan vanhoja puutaloja, mutta ei ole multa poies, jos joku haluaa ostaa uudenkarhean kivitalon tai ihan minkä vaan uuden talon.

Sulla on muuten huono kommenttiloota, ku ei näy tota sun tekstiä kommentoitaessa. Mää ainaski kerkeen jo unohtaa, että mihin mun pitikään kommentoida. Mulla ku on tää alkava Alzheimer.

Anonyymi kirjoitti...

Koska en kännykällä pysty :)

Arttorius kirjoitti...

Sen saa tosta "näytä alkuperäinen teksti"-kohdasta.

Ankeakin oli lähinnä heitto, ei vakavasti otettava juttu kuten tämä koko tekstikään mutkun en löytänyt takavuosien radiomainosta jossa joku lauleskeli älä ota sitä vakavasti-juttua niin on nyt tällainen jonka pystyy halutessaan ottamaan liian tosissaan. Parikkalankin tilalle voi laittaa vaikka Forssan ja neljän neliön lahoavaan kotiin minkä tahansa muun kun ei ole mikään meininki jotakin tiettyä rakennusta pitää huonompana verrattuna toiseen.
Lähinnä sitä hain takaa että... en enää muistakaan.
Mulla oli landen asuinrakennus rakennettu 1800-luvun lopulla enkä parempaa pirttiä ole vielä tavannut vaikka nykyiseni muutaman vuoden päästä vie voiton varmaan. Hain monta vuotta vanhempaa taloa näiltä seuduilta mut en löytänyt joten rakennutin lopulta itse ja sain minkä halusin.

Maelka X kirjoitti...

Pilke silmäkulmassa tuota kirjotin :).

Taas opittiin uutta. En tommosta kohtaa ole huomannukkaan siis toi "näytä alkuperäinen teksti". Kiitoksia vinkistä.

Puskissa kirjoitti...

Vantaallakin on ihan hyvä asua, kun on valinnut sopivasti (= mahdollisuus metron käyttöön jne.) :D :D

Puskissa kirjoitti...

Eikä siitä porotilan emännyydestä mitään oliis tullut siellä Pallasten takana. Olisin kuollut tylsyyteen.