sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Kysy mitä vain, sininen mies osaa vastata

Mitä poliisilta voi kysyä? Vissiin kaikkea, koska kaikenlaista on kysytty minulta. Kuten:

"Voisittekste mitata tutkalla nopeuden kun otan vauhtia Anttilan nurkalta Honkkariin?"
Monta vuotta sitten ja mitattiin herran juoksuvauhtia kun oli aikaa.

"Saaks virkapuvulla helposti naista?"
Humalainen nuori mies uran vaihdosta miettimässä.

"Pistätkö mut rautoihin jos sanon sua kyyhkyksi?"
Humalainen nuori mies. En laittanut.

"Ootko nähnyt Mirjaa? Mirja on mun tyttöystävä mut se suuttu mulle. Ai et oo. Millä voisin lepyttää sen?"
Humalainen nuori mies. Jollakin syötävällä ja kasvin kombolla voisi aloittaa.

"Haloo, onko poliisilla? Naapurista kuuluu kovaa kiljumista ja uikuttamista naisen suusta. Voitteko tulla katsomaan ettei vain ole mitään hätää! Siellä on mieskin ettei tapahdu kamaluuksia siellä!"
Seinänaapurin nuoresta naisesta huolissaan ollut iäkäs nainen. Kerroin soittajalle ettei naapurilla ole hätää sillä kuulin ko. äänet puhelimen läpi.

"Juotteko nää mun kaljat ite?"
Alaikäinen tyttö kun takavarikoin häneltä monta kaljaa. Ei juoda, maahan tai viemäriin päätyy.

"Paljonko Tony Halme nostaa penkistä? Paljonko? Kato nyt jostakin kuinka paljon"
Häiriökäyttäytynyt paikkoja särkenyt mies ravintolasta poiston jälkeen matkalla valtion pehkuihin. En muista miksi T. Halmeen penkkitulos oli tärkeää.

"Miltähän sun puhelinnumero näyttäisi mun kännykän muistissa?"
Nainen puhallusratsiassa koitti pokata. Erinäisiä flirttailuja ja pokailukoitoksia on toisinaan tullut. Joskus niillä yritetty saada alennusta sakoista, joskus vissiin tosissaankin. Tilastollisesti kannattaa yrittää, jos siltä tuntuu. Tiedän kaksi pariskuntaa, poliisi ja "tavis", jotka ovat tavanneet poliisin tehdessä työtään. Toinen näistä on äitini ja ent. työkaverini, ovat olleet naimisissa muutaman vuoden. Heidän tapauksessa poliisi kiinnostui asiakkaasta. Heh.

"Miks te tänne tulitte, mihin mun pitsa on joutunu?"
Kotikeikalla asunnon haltija oli närkästynyt enempi pitsan hukkumisesta kuin partion saapumisesta oven taakse.

"Etkö tiedä kuka mä olen? Ettekö tunne lakia? Mun isä ja suku pistää teidät sellaiseen liemeen että olisitte miettinyt ennen kun tartutte muhun!"
Eräs joskus kai tunnettu henkilö joka teki tyhmyyksiä päihtyneenä. Kiinni otettaessa luetteli litanian asianajajia ja diplomaatteja jotka ovat hänen sukulaisia. Ei tee mitään.

Töissä on ollut usein huvittavia hetkiä. Aina on löytynyt jonkinlainen vastaus, vaikka kysytty asia olisi ollut kuinka outo tahansa.

4 kommenttia:

Marjaana kirjoitti...

Sulla on vielä kiinnostavampi työ kun mulla ;-)

Ei ollut lassolla käyttöä!

Marjaana kirjoitti...

Niin, ja Hollanti voitti! Onneks paikallisessa oli myös tv!

Maelka X kirjoitti...

Mielenkiintoista :)).

Arttorius kirjoitti...

M, mut kukaan ei kysele multa tilaajalahjoista! Mä en jaksanut katsoa futista loppuun, olisikin venynyt vaikka kuinka myöhään.
Pahus!

M, joskus on ollut. Nykyinen toimenkuvani töissä on sellainen ettei taviskansa tule kyselemään mitään. Siis kun sinityöhön joskus taas palajan.