sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Puli, puli

Huoh

Paljon siinä oli muita ihmisiä töllistelemässä, hän toteaa.

En kehtaisi julkiulista uimavalvojaa/yhtään ketään vastuuseen, jos olisin niin tyhmä ja jättänyt vastuullani olevat uimataidottomat lapset pulikoimaan yksin veteen. Siinä on ihan sama onko syvää vai matalaa, se nupelo hukkuu molempiin, jos huoltaja ei viitsi pitää silmällä ja käy jotain! Vaikka tenava olisi uimataitoinenkin, on seurattava tekemisiä tasaisin väliajoin eli mieluusti koko ajan.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vastuu on tasan pelkästään Espoon kaupungilla, kun noin vaarallisen uimarannan on tehnyt! Siellä on hukkunut lapsia aiemmin & lukuisia vaaratilanteita eikä äkkisyvästä ollut mitään varoitusta.

Arttorius kirjoitti...

Hahah :D :D

elina kirjoitti...

Kun lapsi on vedessä aikuisen pitää olla ihan vieressä. Ei mikään ranta ole täysin turvallinen ja aina vastuu on itsellä.

Arttorius kirjoitti...

Juuri näin.

Marra kirjoitti...

Mä olen pienenä uimakoulussa uimahallissa kaatunut veden alle, kun istuin portaalla eikä vettä ollut paljon. Vesi vaan nosti pyllyn ilmaan ja humpsis, olin kyljelläni jossain veden alla. Varmaan parikymmentä penskaa ja yksi ope. Uimahallissa kuitenkin parempi näkyvyys, kuin uimarannalla. Pienen lapsen oli aika vaikeaa päästä ylös, uimataidottomana vielä siinä vaiheessa, kun joku eka tunti tai muuta vastaavaa. Sain räpiköityä itseni ylös hetken taistelun jälkeen. Enkä ole vieläkään unohtanut sitä, kun katsomassa ollut äitini sanoi mulle jälkeenpäin, että hyvin sä pääsit ylös ite, mutta jos et olis kohta päässyt, niin mä olisin tullut nykäseen sut ylös sieltä. Ja niin sen pitääkin olla, aikuisen pitää olla turvana, sen oman vanhemman :) muuten saa todellakin syyttää vain itseään.

Arttorius kirjoitti...

Hui, ollut varmasti inhottava olo. Mulla on ollut kerran ikävä tilanne kun tartuin teininä kalaverkkoon koko poika, sitä ei oltu merkitty mitenkään, liekö karannut. Yritin rimpuilla irti, mutta ei vaikutusta. Kukaan ei ollut missään kun harrastin uimista syrjemmällä. Pääsin jotenkin irti enkä saanut vettä keuhkoon tai tullut muutakaan paniikkia. Se tuntui silti inhottavalta, uniin se tuli pari kertaa mut sit fiu.
Aikuista uimaseuraakin on hyvä pitää silmällä, koskaan tiedä mitä voi tapahtua ja vedessä ne tapahtumat saa aikaan surkeita juttuja.

Marra kirjoitti...

Joo mä olen ehkä vähän fanaattinen uimavalvoja ;) Mä lähden vahtiin mun miestäkin, kun se menee yksin uimaan. Ite en tykkää uida kylmässä vedessä, mutta menen rannalle katsomaan, kun mies käy uimassa iltaisin. Ikinä ei tiedä mitä käy, jos saa vaikka jonkun kohtauksen vedessä, kun on ihan yksin koko reissulla ja autio ranta, niin eipä siellä kukaan auta. Siksi musta on kivempi mennä sinne rannalle vahtiin, jotta voin mennä hätiin, jos toinen vajoaakin. Että meillä kyllä vahditaan 36-vuotiatakin :D

Arttorius kirjoitti...

Oikein! Mekin täällä moista noudatetaan jos uin pitkää lenkkiä meressä. Vaimo yleensä jossain tsekkailee, ennen oli kirjurina mut nyk. sykemittari mittaa ajan. Samoin kuin minä pidän huolta jääkautena että se pääsee takaisin avannosta jne.