maanantai 4. elokuuta 2014

Paheiden määrä on vakio


Addiktio ja materiaalinen rakkauspahe on rannekellot. Aina on oltava ranteessa kello! Mulla on muistaakseni kuusi käytössä olevaa kelloa. Vielä joskus kellokokoelma voisi täydentyä Omega Seamasterin jollakin mallilla.

Mömmönää-sapuska. Esim. kolme pakettia mamas-vegemaun nuudeleita, yhden pussin mausteet kattilaan, nuudelit kiehumaan ja jam. Sillä jaksaa juosta parin tunnin lenkin tai saman ajan cf-treenin. Harvemmin tuollaisella safkalla tankkaan, mutta kunnon höttönodlar on joskus hüvææ.

Autolla ajaminen. Mun auto on täydellinen, kaunis, siinä on hyvät perät ja antaa hyvää kyytiä. Huviajelua en harrasta, mutta jokainen ajo on silti eräänlainen nautinto. Nykyinen auto on ensimmäinen, jonka hankin vain esteettisyyden ja muiden "turhien" takia ja siksi kun se on paras. Aiemmin kuljettimessa tärkeintä oli mm. se, että pääsin tarvittaessa metsään ja kehnoilla keleillä mihin piti. Siksi maastoautoa ja pick-uppia eli ideaaleja maatalousyrittäjälle.

Pepsi. Maksimissaan yksi tölkki ja maksimissaan joka toinen kuukausi, jos silloinkaan. Menen kofeiinista aivan dingdong(se ei siis sovi lainkaan kun en käytä), mutta se on ihan hupaisakin olo. Toisen lapsen syntymisen aikana lomosin puoli litraa, jotta jaksaisin pysyä hereillä. Sen takia olin aivan hölmö, kaadoin vahingossa roskiksen, kolistelin yms.

Pehmeät turkinpippurit. Harmaassa(firewood) ja punaisessa(volcano tjtnsp) pussissa.

Jäätelö. Ei ole liian suurta määrää jäätelöä! Pakastimessa on oltava aina monta pakettia. Jäätelö on hyvää kun marjojen kanssa syö, jäätelö on hyvää kaurakeksimurskan, hedelmien ja hillon kanssa, jäätelö on hyvää sellaisenaan. Toivottavasti jäätelön keksijää on ylistetty paraatein ja lahjottu saaritontein! Hieno ihminen!

4 kommenttia:

Samppa kirjoitti...

Mitähän tapahtuisi, jos kahvia joisit? Siinä on vissiin enemmän kofeiinia mitä limpparissa.

Arttorius kirjoitti...

Voi kamala. Saisin varmaan jonkun aivohäiriökohtauksen. Sydän vois heittää kuperkeikkaa myös. Lienen yliherkkä sille.

Marra kirjoitti...

Mä oon kans yliherkkä kofeiinille. Oli pakko lopettaa aikoinaan kahvin juonti, koska elämästä ei tullut mitään. Sittemmin kun en ole enää juonut kahvia, mutta olen yhtäkkiä "joutunut pakosti" juomaan jossain tilanteessa x, niin reagoinnit on ollut mielenkiintoisia. Lievimmissä tapauksissa on mennyt seuraavan yön unet kokonaan, kaksi kertaa on tehnyt mieli vetää ranteet auki. Toisella näistä kerroista olin juonut kolme kuppia kahvia ja loppupäivän (jolloin oli aurinkoista ja kaunista ja elämässä kaikki hyvin ja olin hyvässä seurassa) musta tuntui, että mun elämässä ei oo yhtään mitään hyvää ja kaikki on täyttä paskaa. Seuraavana päivänä ei mitään, kun vaikutus oli haihtunut. Se on musta äärimmäisen jännää, että johonkin kofeiiniin voi reagoida niin vahvasti, että tekis mieli vetää ranteet auki, vaikka muuten en ole mitenkään itsetuhoinen ihminen... No, yksi kaveri kyllä joskus kertoi, että oli lukenut, että herkimmät kofeiinille yliherkät voi saada jopa hallusinaatioita, niin onko se nyt sit ihme jos mun tekee mieli vetää ranteet auki... Silloin tällöin juon edelleen energiajuomia, jos on pakko pysyä töissä hereillä muutaman 3 tuntia yössä unta yön jälkeen, mutta niistäkin tulen punaiseksi ja närästää loppupäivän. Ei hyvä. Yritän niistäkin päästä kokonaan eroon.

Se on hauska, kuinka ihmisten mielipiteet autoista eroaa niin paljon. Mä en esim yhtään lämpene Audeille, mun makuun kaikki missä oon ollut kyydissä tai ajanut, on ollut ihan liian kovia. Itse olen ajanut työpaikan entistä edustusaudia, mallia en muista, joku farmari. Hauskahan sillä oli ajaa, kyllähän se kiihtyi pienen viiveen jälkeen, kun turbo iski ja saihan sillä erilailla tietä liikenteessä ihmisiltä, kuin mun vanhalla Volvolla, mutta musta siellä istuttiin ihan liian matalalla ja se oli kans kova. Lisäks oon ollut kyydissä ihan uudessa farmarissa (kaverin työsuhde auto, mittarissa alle 100 km, kun menin kyytiin) ja jossain pikkuaudissa (koulukaverin äitin auto, aikoinaan sen vuoden malli joskus 2006) sekä jossain maasturissa (oon niin hyvä näissä audin malleissa vai mitä...;)) Hollannissa työmatkalla ja kaikki on ollut musta jotenkin ihan liian kovia autoja. Mä haluan pehmeämmän :) Mutta toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja se on musta ihan hauskaa. Tai mun on helpompi ymmärtää ihmisiä, jotka fanittaa jotain automerkkiä ja suhtautuu siihen suurella tunteella ja paatoksella, kuin ihmisiä, joiden suhtautuminen on niin, että ei merkillä väliä, kunhan pääsee paikasta a paikkaan b. Kun itse en pysty moiseen, mulle merkillä on väliä ;)

Arttorius kirjoitti...

Oho sun kofeiinireagoimista! En ole tiennyt, että tuollaistakin voi ilmetä. Mulle tulee desistä kahdesta hupsu olo, luultavasti hieman jotakin sellaista jos olisin humalassa. Eiku en tiedä, en ole ollut, mutta hassu olo silti. Ei toivottava olo, joten siksi vältän ko. ainetta.

Mulle auto on pelkkä kulkupeli, jolla pääsen mihin haluan, silti parhaimmillaan sellainenkin että tykkään ajaa ja olla kyydissä. Lisäksi syö soppaa huomattavasti vähempi mitä edellinen autoni, vaikka samanlaista ajoa. Vaimoni osti itselleen suv-tyyppisen(nk. maasturi) a-auton, mukava siinäkin olla matkustajana ja ehkä ajaakin. En oo vielä koittanut.

Automerkkeihin liittyen. Musta hölmöjä on ihmiset, jotka on niin merkkiuskollisia että muuttuvat pahimmillaan arseilijoiksi muita kohtaan. Vanhemmasta polvesta taitaa löytyä enempi sellaista. Tai stereotyyppiset audikuski dit o dat, ihan samanlaista ajamista sillä kuin milläkin. Hölmöjäkin siis sellaiset, jotka kumartelee "hienoa" autoa tai vaihtoehtoisesti jauhaa katkeraa mantraa audikuskien ureapäisyydestä. :D