sunnuntai 10. elokuuta 2014

Viikon viimeinen päivä


Kesäkurpitsapihviä. 
Hylly fiu ja lätty sittenkin seinään kiinni. Niin sen teen. 

Sunnuntai: Rouvan kanssa urheilukentällä juoksemassa intervalleja, ruokien tekemistä ensi viikolle, hieman leipomista, sadonkorjuuta&säilömistä, television virittämistä mun loosiin(sain vaihtokauppana kun fiksasin raivaussahan) ja toteamus ettei hyvä mutta olkoon, ensi viikkoon valmistautumista ja niin edelleen. Ensi viikolla alkaa myös kansalaisopiston kursseille ilmoittautuminen. Naperot johonkin pomppivien pillipiiparien klubiin olisi tarkoitus saada. Tai lähinnä sellaiseen, jossa piirretään ja maalataan ja/tai soitetaan jotakin. Liikkua he saavat reilusti muutenkin, joten jumpat saa olla. Itselleni en löytänyt opiston hyvästä tarjonnasta mitään. Toki olisihan niitä hyviä kursseja, mutta en ole kiinnostunut tällä hetkellä mistään niistä.

7 kommenttia:

Marjaana kirjoitti...

Herkun näköisiä piffejä - mitä muuta niissä on kuin kesäkurmitsaa?

Arttorius kirjoitti...

Kick!hernettä, munaa, pottuu, tuoreita yrttejä. Törkeen hyvää. Tein myös sellaista jossa on parmesania, munaa, sipulia, porkkanaraastoa, korppujauhoa. Kolmatta kokeiluerää vielä funtsin. Erinäistä kesäpihviä on tullut tänään väännettyä kun kesäkurpea on hirmeesti!

Anni kirjoitti...

Ruokaa! =) Löysin tähän treeniblogisi kautta. Olisin laittanut sinne kommentin, mutta minulla ei ole tällä hetkellä googlen profiilia eikä muilla voi.
Se kommentti alkaa ehkä nyt: Miten ja mitä syömällä olet tullut noin hyväkuntoiseksi ja terveen näköiseksi? Pelkällä kasvisten syömisellä vai oletko käyttänyt lisäravinteita? Kuinka varmistat proteiinin saannin? Miten jaksat liikkua pelkän kasvisruoan voimin?
Mieheni on raivostuttava äärityyppi siinä mielessä, että liha on urheilijalle välttämätöntä. Kukaan ei jaksa ilman lihaa, kasvissyöjät ovat kukkakeppejä... Ilahduttava esimerkki sinä siinäkin suhteessa ettei jaksamisesi lihaan perustu!
Vielä yksi kysymys. Syöttekö koko perhe lihatonta ruokaa?

jaanaba.fitfashion.fi kirjoitti...

Nam noi pihvit.

Arttorius kirjoitti...

Anni, kiitos kommentista. Laitoin sieltä anokommentoinnin pois roskapostitulvan takia.
Ruokaa syömällä :D No joo, muutakin, syömällä että elämällä siivosti kun muu ei kiinnosta. Olen liikkunut siitä lähtien kun opin kävelemään, elämäntapa lähinnä kaikki eri liikkumismuodot ollut aina. Ruokaa olen tehnyt tai ollut osallisena siitä asti kun muistan. Porukat arvosti/yhä arvostaa puhdasta, käsittelemätöntä ja hyviä raaka-aineita ja siihen ei liha kuulunut, eettisten, ekologisten ja mitä syitä jäännöshipeillä onkaan. Se kaikki kiva hörhöys on kulkenut koko ajan josta syystä safkaan yhä niillä samoilla periaatteilla. Safka on mahdollisimman puhdasta ja kestävää, eineksiä yms kyllä mutta marginaalissa syystä et teen itse parempaa tai ne maistuu muuten vaan huonolle. Maitotuotteet(rahka, kermaviili, juustot, jukurtit ym) ja kananmunat on yksi iso protskun lähde, mutta ei ainoa läheskään. Pavut, palkokasvit, herneet, kaalit, linssit, pähkinät, siemenet ja niin edelleen on "liha" joista valkuaistytinä kertyy. Ruoassa on kaikki mitä tarvitsee, en ole käyttänyt lisäravinteita paitsi nykyisin vuodessa kuluu yksi purkki proteiinijauhoo ja samoin d-vitamiinia pimeään aikaan. Jaksan tosi hyvin, en tiedä miksi jotkut ihmiset olettaa ettei. Mulle joskus tulee mieleen
miten sellainen ihminen jaksaa jonka ruokaympyrä koostuu lihasta, e-koodishaiboista, hötöstä, kahvista, alkoholista, teestä yms. vierasaineista. Vaan ei mun asia enkä ihmisille moista jauha. Eikä tuo tämä tarkota ettenkö söisi vaikka jäätelöä tai subwayn patonkia. Fundamentalismi on ikävää kaikessa, myös ruoassa. Tärkeintä et voin hyvin ja muu perhe, muut tekee ja nokkii kupuun mitä lystää. Syödään kaikki samaa ruokaa, vaimo vielä vissiin viime vuonna söi jotakin lihaa harvoin, mutta se jäi hältäkin kokonaan. Minulla on huono vaikutus.

Jaana, ne on!

Marra kirjoitti...

Tämä oli mielenkiintoista, siis vastaus Annille, kun on pitänyt kysellä samaa, mutta jäänyt kysymättä :)

Kun mulla on koko ajan kasvava treeni-into, mutta en ole yhtään kiinnostunut lisäravinteista, vaan päinvaistoin suhtaudun semmoisten terveellisyyteen erittäin epäilevästi.

Mä tosin syön lihaa, mutta silti on virkistävää nähdä joku hyvinkin treenanneen näköinen henkilö, joka ei käytä lisäravinteita, koska yleensä aina kaikki lihaksikkaan näköiset ihmiset niitä vetää ja mua ei semmonen kiinnosta. D-vitamiinia en laske lisäravinteeksi, vaan näillä leveysasteilla välttämättömäksi elintarvikkeeksi. Proteiinijauho nyt tietenkin sit on jo vähän lisäravinne, mutta ilmankin pärjännee :)

Ylipäätään musta on mielenkiintoista kysellä miten minkäkin "näköiset" ihmiset syö ja treenaa, koska itsellä olis tavoitteena lisätä lihasmassaa, mutta haluaisin näyttää nimenomaan silti terveeltä, enkä ns. täysin rasvattomalta ja "kireältä" treenaajalta, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Joitakin tuntuu liika treenaaminen ja lisäravinteet ja ties mitkä lähinnä vanhentavan ulkoisesti. Ja se ei ole musta mitenkään tavoittelemisen arvoista. Sen sijaan terveys ja hyväkuntoisuus on ja mielellään niin, että se myös näkyy päälle ;)

Arttorius kirjoitti...

Liikkua ja treenata voi ilman lisäravinteita, vaikka monesta asiasta voisi luulla että ei. Mä suhtaudun penseästi "tavisihmisten" lisäravinteiden tarpeeseen koska se on tekemällä tehty tarve! Oikeanlaisella ravinnolla selviää pitkälle. En voi kuin ihmetellä eri sporttiblogeissa olevia lisäravinnemättöjen määrää. "Tästä Gulpin palkkarijauheesta tuli vatsa kipeeks mut Käävän palkkarijauhe sopii jos käytän sitä banaanin kanssa" tai jotain muuta älytöntä. Kreatiinit ja överivitamiinit ja muut=turhia. Tai jos haluaa työntää itseensä jaskaa lisäaineiden muodossa niin siitä vaan :D

D-vitamiinia imin joskus liikaa mitä tarve olisi, kevättalvella verikokeiden yhteydessä mittautin d-vitapitoisuuden minusta, joka kertoi sen että mulle riittävä annos talvella/pimeällä on 5-10 mikrogrammaa vai mikä se yksikkö onkaan. Proteiinilisää käytän 0-2 kertaa kuukaudessa, silloinkin kyse on laiskuudestani kun en jaksa vääntää munakasta. Tosiaan, ilman sitäkin pärjää vaikka käytän luomua sen vähän verran.

Peruskiinteytymisveivingin voi mun mielestä aloittaa yksinkertaisista oman kehon painolla tapahtuvilla jutuilla kuten lankku, istumaannousu, kyykkyaskellus(en muista oikeita nimiä) jne. Eikä tartte lisäravinteita :] Tärkeintä on kaikessa oma hyvinvointi, se näkyy ulospäin. Niin ja nyt syksyn tullen on varmasti monia liikuntakeskustarjouksia, jos haluaa nk. käydä salilla.