lauantai 27. kesäkuuta 2015

Kopipastelli

1. Mikä on ikimuistoisin matkakokemuksesi?

V. 90 Espanjassa jollakin riatlonleirillä, jossa possea oli pitkin eurooppaa. Katselimme jalkapallon mm-kisojen loppuottelun hispanialaisen kaupungin(en muista mikä kiti oli kyseessä, vahva muistikuva silti että kaupunki nimeltä Benidorm) rantabaarin televisiosta. Länsi-Saksa voitti loppuottelun Argentiinaa vastaan, josta seurasi läpi yön kestävät fiestat. Kaupunki oli täynnä rairai juhlivaa väkeä. Vielä yksi ikimuistoinen(ko?) liittyy Uuteen Seelantiin, jossa myös 90-luvulla kävin lomaurheilemassa. Samassa hotellissa oli amerikkalainen lauleleva ja näyttäytyvä naisihminen, jota en tunnistanut kuin vasta myöhemmin lehdistä, vaikka olin miettinyt miksi on niin tuttuja piirteitä. Ai tuon kanssa olin aamiaisella ja ihmisen kanssa pälisin kotimaistamme.

2. Mikä on ollut kaikkein rohkein tekosi?

Kaikkein rohkein rohkeus liittyy töijuttuun, mutta sitä en avaa. Toisiksi rohkein liittyy vapaa-ajalla(minä siis) uppeluksiin menneen miehen sukeltamiseen Päijänteestä paikasta, jossa on kovat virtaukset. Tyyppi oli viisi pitkää minuuttia pinnan alla ennen kuin löysin ja saatiin aloittaa elvytys. Olen iloinen etten luovuttanut, vaikka vesi oli sameaa, näkyvyyttä ei juuri lainkaan ja henkilöä oli etsittävä käsikopelolla. Nykyisin ihmeinen elää ja voi hyvin.

3. Mikä on paras neuvo, jonka olet saanut ja keneltä olet sen saanut?

Älä ikinä luovuta, sanoi ent. puoliso jo erottuamme, kun olin saanut tietää päässäni olevan kehno kasvi.

4. Mikä on erikoisin tai kummallisin taitosi?

Osaan kääriä hienon tupakan ilman konetta, vaikka koskaan en ole ko. ällökettä harrastanut. Opin armeijassa.

5. Mitä teet kotona yksin, kun kukaan ei ole näkemässä?

Ei kovin paljoa eroa tee, vaikka olisikin kaikki kotona. Oikeastaan mieluisaa tekemistä on silloin sellainen pieni näprääminen kun kukaan ei ole häiritsemässä tai tarvitsemassa jotakin.

6. Jos voisit asua missä vain, missä asuisit?

Tässä näin. Olen kotona, johon tulin muutama vuosi sitten löytäessäni tämän myynnissä olevan maapläntin maailman kauneimman meren rannalta.

7. Jos saisit pelastaa kotoasi vain kolme tavaraa tulipalolta, mitkä ne olisivat?

Valokuvat(=varmuuskopiokiintolevyn sekä muutamat fyysiset fotot ja fotoalbumit), Aarteita-laatikon ja ehkä lompakon(kaikki kortit ja pankkitunnukset siellä, helpottaisi tulipalon jälkeisasioita). Josta tuli mieleen, että kaikki "arvokkaat" asiat sijaitsevat kotona pienessä arkussa eteisessä, joka on helppo nakkaista mukaan mahdollisen äkkilähdön ilmaantuessa.

8. Jos saisit pitää vain yhden viidestä aististasi, mikä se olisi ja miksi?

Näkö. Haluaisin nähdä kaiken sen mitä näen nyt, koska näkemäni tuottaa suunnatonta iloa minulle.

9. Millä kolmella sanalla kuvailisit itseäsi?

Asiaan ihmeemmin liittymättä opin vihaamaan jossain vaiheessa sitä kun tosi moni kauhisteli "oletpa taas kasvanut, herranjestas kuinka SUURI sinusta on tullut! Mistä sinä saat vaatteesi/kenkäsi". Ääh, sisäisesti silti, mutta eilen joku tättärää kaupassa päivitteli miten suuri olen. Mitä sitten? On tosi rasittavaa ulkoisiin asioihin liittyvä hämmästelykummastelu, kun ei voi mitään ja pitkät ihmiset taatusti ovat saaneet kuulla ihmisturistien kommentointia pituudesta pitkin elämää. Mut juu.

Sisäisesti: reilu/luotettava, mukava(juujuu) ja avulias on minä.

10. Mikä on suurin pelkosi?

Lapsille tapahtuisi jotakin pahaa. Vaimolle tapahtuisi jotakin pahaa. Kumpaakin asiaa olen joutunut pelkäämään parin viime vuoden aikana, viimeksi kolmannen lapsen synnytttyä talvella ja viikkoja sen jälkeen. En silti pelkäämällä pelkää enää mitään, se katosi muutama vuosi sitten. Tapahtuu, jos tapahtuu, turhaa sitä on kantaa harteilla.

11. Mikä on suurin unelmasi? 

Saan elää sitä todeksi parhaillaan, armasta parasta tavallista arkea koti-isänä lasten kanssa välillä(jos haluan ja ehdin) käydä töissä, jota minä ♥ paljon.

Siihen liittyen olisi sangen suloista, jos lapset sijoittuisivat tulevaisuudessa lähimaastoon asumaan että heitä näkisi paljon silloinkin. Tietysti "saavat" lähteä vaikka kuuhun, mutta olisi superunelmaista, jos perhe olisi lähellä aina. Tietysti toivon sitäkin, että muut lähimmäiseni saisivat elää sellaista elämää kuin tahtovat, mutta se ei taas välttämättä ole enää minun unelmaa.

Maailmansyleilyolo.com

2 kommenttia:

Marjaana kirjoitti...

1. Hassuja ;-)
2. Nostan hattua, todella! Mun yks pahimmista peloista liittyy just sameisiin vesiin.
4. Heh, mä käärin koneella aikanaan enkä ikinä oppinut ilman. Onneksi sitten opin olemaan ilman.

Arttorius kirjoitti...

2. Ilman konetta ilman vai tupakkia?